Tärkeä tiedote Danske Bankin käyttäjille
Danske Bankin käyttäjät tulee päivittää Macister Pankki ohjelman viimeisimpään 2020.0.1 versioon ennen 9.6.2020 koska muuten yhteys Danske Bankiin lakkaa toimimasta. Muutos johtuu Danske Bankin varmennepäivityksistä. Lataa päivitys sivulta https://www.macister.fi/tuki/.
Nordealla nopeampi maksujenkäsittely 6. marraskuuta 2019 alkaen
Nordea Pankki ottaa käyttöön nopeamman maksujen käsittelyn 6. marraskuuta 2019 alkaen. Tämä tarkoittaa, että samana päivänä erääntyneet maksut, jotka lähetetään kello 6.00–18.30 pankkipäivinä, veloitetaan tililtäsi 15–30 minuutin sisällä siitä, kun Nordea on vastaanottanut maksut. Jos tilillä ei ole tarpeeksi [...]
Tiedote pankkiohjelman mac-käyttäjille
Tulemme tämän vuoden aikana julkaisemaan uuden Macister Pankki 2019 version. Mikäli teillä edelleen on käytössänne OS X 10.9 tai vanhempi, suosittelemme että päivitätte käyttöjärjestelmännne vähintään OS X 10.10.5 versioon, joka on myös Macister Pankin minimivaatimus. Uusin käyttöjärjstelmäversio on macOS [...]
Muutoksia Osuuspankin Web Services -yhteyteen
Osuuspankin IP-osoite muuttuu 12.4.2016. DNS-nimi wsk.op.fi pysyy samana eikä vaadi mitään muutoksia Macister Pankki -ohjelmaan. Huolehtikaa kuitenkin, että yrityksessänne tehdään tarvittavat palomuuriavaukset hyvissä ajoin. Mikäli internetyhteytenne ohjautuu muutoksen jälkeen edelleen vanhalle IP-osoitteelle, suosittelemme tietokoneen ja tarvittaessa myös Internet-reitittimen uudelleenkäynnistymistä. Nykyinen [...]
Nordean ja Ålandsbankenin PATU-pankkiyhteyskäytäntö loppuu
Mikäli yrityksesi vielä käyttää Nordean tai Ålandsbankenin PATU-pankkiyhteyskanavaa Macister Pankin vanhempien versioiden kanssa, tulee sinun olla mahdollisimman pian yhteydessä pankkiin sopimusten päivittämiseksi Web Services -ratkaisuun. Varmista että pystyt noutaa ja lähettää tarvitsemiasi aineistoja uudessa kanavassa. Nordea lopettaa PATU-tuen 31.3.2016 ja Ålandsbanken vastaavasti 30.6.2016. [...]
Tietoturvapäivityksiä pankeissa
Pankit ovat tiukentamassa Web Services -kanavan tietoturva-asetuksia luopumalla vanhemmasta SSL3-protokollasta ja siirtymällä käyttämään yksinomaan TLS-suojausta. Tällaisessa tilanteessa Macister Pankki saattaa esittää käyttäjälle virheilmoituksen "SOAP-pyyntö aikakatkaistiin". Ratkaisu on pankkiohjelman päivittäminen sen viimeisimpään versioon. Ohjelman voi ladata tukisivustolta, annamme päivityksessä tarvittaessa [...]